2016-07-16

Martins födelsedag

Imorgon fyller Martin 36 år. Vi firar honom idag.

Idag ägnade jag förmiddagen åt att temperera choklad, baka hasselnötsbotten och göra vaniljsås. Martin önskade sig sin favorit; Schwarzwaldtårtan. Extra kul att ingen märkte att den var "sockerfri" oxå :-D Använde Sukrin istället för vanligt socker i allt som krävde just socker... gick hur bra som helst. Sukrin tenderar ju annars, särskilt i varma bakverk, att ge en sån där isande känsla i munnen. Jag fixar inte det så i tårta, som ju är en kall bakelse, funkar det perfekt!! :-)


Gjorde små tungor att sätta runtom tårtan... 

Färdgt resultat. Blev mkt nöjd faktiskt.... 

Vi blev inte så många... 7 stycken... Martins pappa var sjuk, äldsta systern var i Göteborg med brorsan och hennes man låg oxå hemma och var sjuk... Emil var nyopererad och mådde illa av morfintabletter så han blev också hemma. Och Josefine var upptagen på annat håll. Men det blev bra ändå!! :-) 


Pappa försöker lära sig Instagram *skrattar högt*.


Konstigt nog så tog jag knappt några foton alls under kvällen. Jag som alltid brukar ha kameran i högsta hugg. Några blev det ju men långt ifrån vad jag brukar ha :-)

Ha det så bra allihopa! <3 p="">

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...