2015-07-28

LCHF-chokladbollar recept


Receptet på de goa chokladbollarna är mycket enkel :)


150 g smör
0,5 -1 dl sötning som passar dig o din smak, jag hade Sötrix hemma)
3 msk kakao
2 tsk vaniljpulver
3 dl Fibrex (som jag lagt i blöt innan för att mjuka upp de)
Så mkt kallt starkt kaffe du vill ha.
Jag brukar alltid ta lite extra av allt just för att jag är en-extra-allt-tjej haha. Närå, men just vaniljen, kaffet o det söta tar jag alltid lite extra av så vet jag att det passar just mig men du får anpassa din egen smak :-) Men beroende på hur mkt kaffe du har i så får du anpassa mängden Fibrex... se till att degen är rullbar bara så blir det bra! 
Garnering:
Kokos eller nötter. Ekologiska
Så här gör du:
Lägg Fibrexen i lite blött under tiden du gör det andra. 
Rör samman smöret och sockret till en porös konsistens. Tillsätt övriga ingredienser och arbeta ihop till en deg. Strö ut kokos eller nötter på en tallrik. Forma degen till bollar och rulla dem i kokosen eller nötterna. 
Placera chokladbollarna i kylskåp eller i en sval och låt stelna.
MUMS!!

1 kommentar:

Mandy sa...

Men har för mig att jag testade göra med fiberex också nån gång men att det ju bara smakade helt wacko? hehe... tkr du att de smakar som vanliga chokladbollar? =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...