2012-09-05

Ananaspaj á la LCHF



BOTTEN:
100 gram rumsvarmt smör
3 dl kokosmjöl (men du kan ta vilket mjöl du vill men jag hade bara det hemma.) 
1-2 msk sukrin. 
4 bitar mörk finhackad choklad (jag tog 4 bitar)

Detta knådar ni ihop och trycker ut i en pajform men det fattar ni ju 
Ta sedan den finhackade chokladen och strö över dem uttryckta degen. Sen gräddar ni den i ca 10 min på 175 grader. Ta sedan ut pajskalet och låt svalna lite grand. 

FYLLNING: 
2 dl crème fraîche (nu hade jag inte det och det går preciiiiis lika bra med fil, yoghurt eller gräddfil)
2 ägg
1-2 dl sukrin (men sötman bestämmer ni själva, jag gillar det sött)
1 rågad tsk vaniljsocker eller motsvarande ekologiskt vaniljpulver
1 stor burk avrunnen krossad ananas. Var noga med att pressa ur vätskan annars finns risken att pajen blir vattnig. 

Vispa ihop allt och häll ner i det förgräddade pajskalet. Skjuts in i ugn på 175 grader i ca 40 min eller tills den har fått färg. Servera med grädde, vaniljsås eller kanske t.o.m. glass :-) 

Enjoy!  

1 kommentar:

Anonym sa...

Mm va gott det ser ut och låter. Jag tänkte börja med lchf men har lite frågor och funderingar. Har skrivit ett inlägg om de i min blogg. Om du vill får du gärna gå in och svara på nått om du kan. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...