2012-08-11

Äntligen fattat....

Jag får väl ta tag i denna bloggen igen. Känns lite som det är dags nu när det känns som jag blivit reborn på nåt vis. Jag har äntligen, ÄNTLIGEN förstått vad sockret gör med mig. Jag blev varse det igår.

Vi var hos svärfar och hälsade på och som alltid så bakade jag en paj av alla bär som han odlar. Den blev riiiiiktigt smarrig kan ni tro. Ja, så smarrig att jag blev superillamående när jag kom hem :-( För mkt socker :-/ Jag åt två rätt så stora portioner + processad vaniljsås. Drack vanlig coca cola gjorde jag oxå :-/ Åt inte så mkt skit utöver detta men det räckte minsann. Det var alldeles för mkt socker i det jag bakade. Men dagarna innan igår har varit fyllda av både det ena och andra i sockerväg som gjort att jag nådde kulmen igår för fy i hel-e vad jag mådde dåligt när jag kom hem på kvällen sen. Märkte att jag var ovanligt trött och gäspig på vägen hem och väl hemma hinkade jag i mig vatten som för att rena kroppen men det vart ändå för sent. Sen låg jag i sängen och ojade mig, stönade och stånkade och gnällde haha. Och det var då jag fick denna känslan av att det fick vara nog. Sen dess har jag kollat på småklipp på YouTube om sockrets påverkan i kroppen osv och jag känner mig ännu mer motiverad nu.

Sen vill jag ju såklart även tacka alla mina följare på Instagram för allt stöd och motivation man får där :)

1 kommentar:

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Bättre sent än aldrig ;-) Stort lycka till!!
(hur sökte du på Youtube för att hitta de dör bra klippen?)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...