2010-09-14

Jaha då var man här igen då....

Tänkte gå tillbaka till blogg.se ett tag nu och se hur det känns! Finns egentligen ingen bra blogg så det kvittar vilken man har. Enda anledningen till att jag gick över till blogspot.com var för att man kunde visa videos där utan att behöva ta det via YouTube först... Blogger har nämligen en egen funktion och det tycker jag är skitbra! Blogg.se är så fattig med såna features :-/ MEN... nåt som dock är bra med blogg.se är ju då detta med infogandet av bilder! Jag tar ju (iaf oftast) foton med systemkamera (eller min 8 mp-mobil) och alla som vet hur en sån funkar vet ju att bilderna blir enorma i storlek. I blogspot måste du då hålla på och förminska bilderna i något bildbehandlingsprogram innan du publicerar dom för att de ska passa in i din bloggs storlek. Om du inte vill behöva klicka upp bilden, vilket jag inte vill, så måste du börja f***a runt med HTML och ändra storlek och kopiera länk och bla bla bla... alltså... vem fan pallar det liksom??? (Vet att jag låter fjortis haha.) När jag tänker efter så måste man (eller man BÖR iaf) ändå förminska bilderna även om man vill kunna klicka upp dom i nytt fönster för annars finns det inte en chans i världen att man ska kunna se bilden ordentligt utan att behöva skrolla både upp, ner och till höger och vänster. Bilder från systemkameror har ju som sagt en rätt så stor upplösning :-)

Jahaja, då får vi väl se hur det blir med detta då!



Äpplemuffins med kanel och socker... supergoda!! :-)


/♥♡Caroline♡♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...