2010-03-01

50-talsmode



Borde plugga psykologi men jag har inspirerats så av många bloggare som gillar vintage. Så hittade jag denna! Vill ha klänningen som visas mellan 0:37-0:42! Ska se om jag kan klara att sy en sån?? Och korsetten Fröken Monroe har vid 1:32 skulle inte vara fel heller. Men jag tror inte min byst hade sett lika smickrande ut som hennes gör hihihi! Sista bilden är ju inte lite vacker heller!! Åhh... *suck* Om man ändå hade fått prova på alla "eror". På gott och ont.


/Caroline

1 kommentar:

Stina sa...

Hej Caroline! Nu tittar jag in på din sida. Kul liten film om 50-talsmodet!
Jag är hemskt dålig på att underhålla bloggen, har helt enkelt för mycket att göra! Men här kommer i alla fall svar på dina frågor:
Nybörjarsömnad har jag ett nytt datum på, sista helgen i januari 2011! Hojta till om du vill vara med. Kanske tittar du in i butiken på Kungsgatan (såg att du bor i Malmö)? I så fall kan du anmäla dig där också.
Du behöver inte köpa tyg och sybehör av mig, men mina egna mönster är nödvändiga att använda för kursen och det vill jag att man köper. Har planer på att vi ska sy en kjol med blixtlås, linning, sidfickor och ev. foder.
För mer info, se www.svenskamonster.nu eller www.garnotyg.se eller gå med i Facebook-gruppen Svenska Mönster!
Hälsningar Stina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...