2010-02-10

Avföring = finare ord för BAJS!

Sykursen börjar om 25 min och min buss gick för 2 min sen. Jag vill dit men ändå gör jag mig inte klar att åka. Eller gjorde mig klar att åka. Nä, istället drog jag fram bakmaskinen (nä, inte göra för hand idag, orkar inte) och hällde i allt vad som nu skulle i. Om 3 timmar ungefär är det klart =/ Lång tid.

Vill ingenting nu för tiden. Tycker allt är tråkigt! Allt känns som ett måste! Skola, (fy för fan för skola) träning, laga mat, ut med hundarna, handla mjölk, bädda, dammsuga (som jag f.ö. gjorde idag btw) Vad har vi mer? Tvätta sig? Nä, det måste man ju. Annars blir man sunkig och skitig. Fast sunkig är jag ändå så DET spelar ingen roll. Blir inte mer osunkig bara för att jag badar/duschar. För att inte nämna att man (jag) måste smörja in mig när jag badat/duschat. Så man luktar lite attraktivt. För den egna kroppslukten är kanske inte det? Fast det vet jag inte nåt om ändå för den är nog bortsliten för längesen med alla dagliga bad jag har tagit genom åren. Suck.

Fick ett SMS innan av min gudson som var daterat 24 oktober kl. 21:50. Årtal såg jag inte. Kanske var meningen för sen när jag kollade i inkorgen så var där inget SMS från gudsonen daterat 24 oktober kl. 21:50. Börjar jag bli knäpp?? Tycker att ända sen jag började läsa psykologi så händer det en massa med hjärnan som jag inte trodde kunde hända. Jag har FULLT upp på nätterna milt sagt. Det är allt från biljakter i Porsche (där jag är den som står för den onormalt höga hastigheten) till hur man syr den finaste sömmen i en blus med skirt tyg till....

[....här fick jag ta en paus på ett par minuter för att försöka komma ihåg vad jag mer hade drömt men jag kom inte på mer... så ovanligt.]

Då lämnar vi drömmarnas värld. Jo som sagt... ända sen jag började läsa psykologi så händer det ju en massa saker med hjärnan som jag inte trodde var möjligt. Fast nu vet jag att det är det och så mkt klokare har jag ändå inte blivit av det. Jag vill fortfarande ingenting. Fast jag vill. Just nu skulle jag vilja slå av den jävla bakmaskinen för den brummar för mkt. Men det kan jag ju inte för då avbryts jäsprocessen. Suck. Och då kanske jag måste baka ett för hand istället och det ids jag inte idag.

[konstpaus som får stå för en massa "#¤%&/(=)€[@£}!!!!] (Konstiga tecken = SVORDOMAR)

Nä, hmm.. om jag skulle åka på den där kursen ändå? För jag VILL JU!!

Åsa... säg mig nu? Vilket av MIG är jag nu? Detet, jaget eller överjaget? Vilket vinner om jag åker? VIlket vinner om jag INTE åker? Vad är det som jag gör omedvetet här?? Jag vet själv men nu testar jag dina kunskaper. Det är inte för inte du fick högsta betyg i psykologi och psykIATRI. Eller är det samma sak? Hahaha.


Dessa hemska gardiner! Är SÅ TRÖTT på dom!!! Det syns va? =)

/Caroline

1 kommentar:

Åsa sa...

Hahaha... awww.. tycker synd om dig ju! För det första siz: Psykiatri är den gren i medicinen som forskar o förebygger och behandlar mentala sjukdomar. Psykologi betyder "läran om själen" och är lär om människans beteende,känslor o tankar... Så både psykologi och psykiatri tillhör samma "familj". Sen..
"Detet" e detsamma som din självbevarelsedrift.. dina impulser tex..som att sätta igång bakmaskinen fast du visste du skulle iväg :)
"Jaget" e det som i dig säger att du borde nog inte men.. det som medlar mellan detet och överjaget..
"Överjaget" kan vi se som det som VET att du SKA vara där i tid ..det som vet vad som e "rätt" o just nu tror jag att du e inne i en jaget period.. hahaha Du vet men orkar bry sig lixom ;) Pusspuss

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...