2009-08-06

Bildkavalkad

Nu är jag hemma ett tag igen och här kommer då bildkavalkaden jag tänkte bjuda er på i förrgår. Men å andra sidan så sitter pappa på modem (inte bredband) så därför det tar megalång tid att ladda upp foton.

I förrgår mådde jag SÅ skit! Alltså min mage var i sån olag och jag hade så ont så ont så jag fattar ingenting. Trodde ett tag att jag ätit nåt högst olämpligt ELLER att jag oxå (som min mamma är och också blev helt plötsligt) helt plötsligt blivit allergisk mot kylling. En dag bara flög det på henne och hon kunde inte äta kyckling (eller vilken fågel som helst) längre utan att antingen spy eller få enorma magbesvär. Samma sak var det med fisk. Bara kom så plötsligt. Och hon som älskar fisk och sillen på "julaboret" hehe. Rätt synd. Själv hade jag inte brytt mig ett dugg om jag blev allergisk mot just sill för jag avskyr sill. Yiak!! Sen hände samma sak med melon (vattenmelon är den enda melon hon vet att hon inte kan äta) sen även jordgubbar. Måtte det inte vara det. Men tror inte det för jag har ätit kyllingapålägg efter det och inget hänt.


Aja, jag mår bättre nu så... jag tror nog ändå jag vet vad det beror på så... för så jävla dum e jag =/ Trillat dit på kolhydrater igen och äter fortf. t.ex. vispgrädde och "dåliga" fetter som i choklad och kakor =/ Så nu e det slutgnällt!!


Fått dille på svartvita foton... här får Bella en puss vare sig hon vill det eller ej =)


Hemma hos mor och far... pappa har byggt färdigt "uteplatsen" nu =) Blev fint och mojsigt...






Lite växter... bl.a. ett litet äppelträd =)


Från grusgången sett.



Bella med boll... vad annars...?

Mors och fars lilla hus =)

Bella är lilla vita pricken till höger.

På kvällen började det ÖSREGNA haha.


Hade tradigt på dass så satt och fotade lite granna... haha. Najs wallpaper haha.

Mamma putsar bilen... och pappa "vannar"...

Bella boll...

Kasta, kasta, kasta...IDAAAG!!


Och pappa han vannar....



Lite kvällssol kanske??

Dagen efter skulle jag och mamma besiktiga bilen och här letar pappa efter varningstriangeln...

Jag vannade oxå... hehe...

Lilla moooor...


Och lilla faaar...


Liten bit av mig och så pappi.


Försökte fånga solen men gick inge bra + att jag inte orkade dra upp persiennerna. Vadå lat?

Den 5 augusti 1967 gifte sig mamma och pappa. Mamma var höggravid med min äldsta syrra då som föddes 11 dagar senare, alltså den 16/8 1967. Denna dag (den 5/8) firade ju då mamma och pappa 42-årig bröllopsdag och pappa hade köpt blommor till sin fru hehe.

Och så ett litet kort...

Är inte min goe far romantisk så säg LOL hahaha. Så originellt sååå!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Awwwwwwwww... lille fööööör ;)

sofie sa...

gulle faaaaaar!!
visst är det mysigt på lannet?! i love it! men ändå såå skönt att komma hem till staun igen! :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...