2009-06-15

Dagens middag

Middagen idag:

Ca 50 gram av kalkonpålägg. Borde tagit mer men var inte så där superhungrig + kålsalladen jag gjorde igår :) Mkt gott! Åt mest för att jag inte hade ätit på flera timmar så det var liksom dags. Sen skulle vi ju på ett litet möte på kvällen och där skulle dom iofs bjuda på smörgåstårta så jag hade inte gjort nån middag hehe. Men vi stannade inte och tur var det för då slapp jag äta ;)

[image-upload-22-771756.jpg]

Nu har jag ätit en bit frusen cheesecake som efterrätt. 3 kolh./bit. SÅ GOTT! Hittat på Åses sida :) Men egentligen är det bara att ta ett gammalt vanligt recept på Cheesecake men att ersätta det vanliga sockret och skippa kexbottnen :) Men den jag gjorde tillsatte jag malda salta jordnötter i (alltså ovanpå och under kakan men inget smör) och MY GOD vad gott det blev!! Kan verkligen rekommenderas!! :D

Till frukost gjorde jag nån röra (kan egentligen klassas som efterrätt snarare än frukost.)

Här kommer receptet för er som vill testa :)

Jag använde 2 stora msk på varje ingrediens och det blev ca 45 gram. Men självklart kan ni välja 50 gram om det känns bättre och lite mer "jämnt" ;)

Carolines vaniljgojs ;)


45 gram Mascarponeost
45 gram Creme fraiche
45 gram vispgrädde
Ekologiskt vaniljpulver
Sötningsmedel efter behag men tro mig det behövs inte mkt ;) Jag använder flytande Suketter.
(11 gram kokos - ca 30 ml)
(1 tsk linfrön)

Sen vispade jag ihop detta till en gosig goja hehe. De krossade linfröna samt kokosen behöver man inte ha i om man inte vill.

Hela denna lilla "måltid" innehåller 4,56 gram kolhydrater enligt MinMat. Men sen undrar jag om det stämmer för man ska ju räkna bort Fiberna säger dom ju. Och gör man det så blir det isf 1,97 gram kolhydrater. Men kan det verkligen stämma??

Kan iaf säga att det blev SÅ gott och jag orkade inte äta upp allt! Man blev så himla mätt på så lite och höll sig mätte länge efteråt! Det som blev över ligger nu i en försluten burk i kylen till nästa gång!
Energi kcal: 544,58

Energi kJ: 2268,14

Proteiner: 5,29

Fiber: 2,59

Kolhydrater: 4,56

Kcal: 544,58
Energi kJ: 2268,14
Proteiner: 5,29
Kolhydrater: 4,56
Fett: 40,24
Fiber: 2,59

2 kommentarer:

Annika sa...

Och nu är jag här igen... ha ha...

Kram.

kcalorin sa...

Du är så välkommen så :D Tittade just in hos dig men inget uppande ännu...
Tittar in lit senare och hoppas på några rader då hihi!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...