2009-05-28

Småuppande

Har egentligen inget att skriva direkt. Sitter här med mitt morgonkaffe med kaffegrädde pch lite honung. SÅ GOTT! Det är verkligen det enda jag vill ha på morgonen (en stund innan frukosten.) Mitt KAFFE!! Det är HELIGT! Får jag inte mitt kaffe, som jag vill dricka det, så är min morgon förstörd och resten av dgen blir bara kaos. Är inte det rätt märkligt? =)

Idag pekade vågen -0,5 kg ner. Nya vikten är 80,3 kg.

Konstigt jag gick ner ett halvt kilo när jag åt mackor i går till frukost. Jag vet inte. Men jag låg och tänkte inatt på när jag åt senast igår och det var nog 19.00 då vi åt middag. (Blev rätt så sent, jag vet.) Och sen efter maten då vid 20:00 så drack jag en stor kopp kaffe med gräddmjölk, kanel, kardemumma och lite vaniljpulver och så liiite honung! Ja, det var ju det jag gjorde när jag spillde ut all mjölk som ni kan se lite längre ner här i bloggen. Men sen kan jag inte alls förnimma att jag ätit mer än en ruta mörk choklad. Hmm, och så inte varit hungrig heller när jag gick och lade mig?? MKT konstigt för att vara jag! Kan ju vara därför =) Iofs har jag druckig Lidl's Freeway coca cola light med lime och is sen men det e ju inga kolisar i det så det är lugnt. Och nåt större insulinpåslag av det tror jag inte man får. Ja uppenbarligen eftersom jag inte har nåt direkt sötsug längre. Jo, syrran skickade ett MMS på "fotsvett" som hon kallade det (ostbågar) och då kände jag lite "Åhh va mumsigt!!! Vill oxå ha!" Men sen när jag klickat bort meddelandet så försvann den känslan. Fan jag håller nästan på att bli lite småreligiös när det gäller detta märker jag hahaha. Kul att se att man hela tiden går NERÅT även om det bara är ett par hundra gram åt gången! Så nu är det då -1,7 kg jag gått ner kan man säga! Sen i fredags. 6 dagar! Men måtten vette fortfarande fanken hur jag ska mäta. Sen MÅSTE jag ta tag i motionen. Men man orkar inte så mkt i början och sedan igår så känner jag att det ömmar i vänstra bröstet när jag andas in. Idag är det inte lika intensivt men det är ändå där.

Ha en bra dag på er!

1 kommentar:

Åsa sa...

Kan du berätta för mig vad jag inte ska äta o vad jag får äta på detta carbs grejen???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...