2009-04-01

Veterinär och middag

Idag har Bella varit hos veterinären. Blev en lite mindre dyr historia tycker jag (eftersom all medicin kommer till) men nu fick hon hjälp iaf + att veterinären var bra! Gick ju MKT bättre där än på Djursjukhuset kan jag säga! Sen att det ligger 300 meter från där man bor gör knappast saken sämre. Hon fick en vaccinationsspruta samt en hälsoundersökning och hade hon kunnat krypa in i mig när han närmade sig med nålen (ja innan oxå för den delen) så hade hon bannemig gjort det. Men här var det då minsann inget daltande med prinsessan på ärten inte hehe. Vad trodde ni? Nä, det var bara att skärpa sig och get it done. Det var som veterinären sa att "ibland måste man vara lite stadigare på hand (med stadigare menade han nog "hålla i hårdare") för annars kan det bli ett evigt dansande." Och dancing är ju Bella som bekant bra på hehe. Och det stämmer så väl så. Och jag sa till honom att du får inte tro att jag är en kärlekslös matte nu men jag tänker inte dalta med henne när jag märker att hon helst bara vill försvinna härifrån för då bara intensifierar jag hennes rädsla och DET tyckte han var bra sagt. Han kunde minsann inte ha sagt det bättre själv sa han *Carro e mallig* Så fick jag vägt henne oxå. 6,2 kg bastant BellaBulle =)

Sen när Martin kom hem så åkte vi in till stan och åt. Indiskt blev det. Mer om det hittar ni på min mobilblogg. Eller nä ni hittar inte alls mer om just DET där men ni hittar en massa annat om ni vill se =)

Lite bilder då ja. Eller?


Min indiska mat. Chicken Tikka. Var sådär...


Bella sniffar på golvet och undersöker....


Usch hemska undersökningsbordet... Bella var i PANIIIIK!! LOL


"Bäst att sniffa lite till.... kanske hittar jag vägen ut härifrån"... hahaha.


I den datorn finns all hennes info (meningslös mening haha)


Nu är hon hemma i säkerhet igen... Puh! =)

Om en timme är det Grey's Anatomy. Va faan klockan är över 20 och det är fortfarande ljust ute. Man blir ju rent lurad!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...