2009-04-08

Vårstädning

Ja, idag tänkte jag vårstäda i min walk-in-closet =) Jag har ju köpt lite nytt möblemang. Köksmöbler samt ny säng och byrå m.m. Är inte helt klar där inne (i sovrummet) ännu för det ska ju inredas lite oxå. Sen pratade igår Martin om att han ville måla om där inne för det skulle bli snyggare då med sängen jag köpt osv. Visst, sure, be my guest.... men JAG hjälper då INTE till kan jag lova! Han hjälpte inte till ett dugg med det andra (jo han skruvade ihop byrån dock) han bar inget tungt, han åkte inte och handlade det eller planerade - ja ingenting helt enkelt... ok han jobbade men ändå. Så målningen tänker jag inte engagera mig alls i mer än att jag vill vara med o välja färg.

Hursom så är allt det nya på plats och då tänkte jag att då kanske det hade varit skönt om man hade lite ordning på lite övriga ställen oxå. Som t.ex. i min garderob då. Där inne är en jäkla massa skit som man lagt där "så länge" - bara så det inte ska stå framme och skräpa och synas. Så där ska rensas idag. Där står bl.a. min mormors gamla TV (19 tums tror jag) som jag inte använder och inte har använt på 3-4 år. VARFÖR ska den då stå och damma och ta plats??? Så den ska huttas ut. Sen har vi massa kassar jag inte har en aning om vad det är i. Antagligen en massa recepttidningar som jag velat spara i ett svagt ögonblick. Jag har kanske sett att det var nåt gott recept där i som jag tänkt prova vid nåt senare tillfälle men så har det gått ett antal år och dom ligger fortfarande där i. Och jag har fortfarande inte  provat det där goda receptet haha. Så dom ska oxå slängas! Så, det blir en röjardag idag! Gillar inte sånt egentligen men jag känner att jag måste göra det!

Lite foton från igår kanske? =)


Josefine kom på besök och passade hundarna...


Bella gillar Josefine =)


Och Igor oxå.....


  
Camilla och mamma pausar lite granna i det hårda arbetet.....


Vadå göra sig till för kameran.... så här glad var jag inte kan jag säga...


Jag och äldsta syrran koncenterade på skruvarna....


Bella höll sig undan till slut.....


Igor la sig i buren för att slippa Gizmo hahaha (som f.ö. är rädd för denne lille skiten)

Helt plötsligt var vi av med Gizmo... vi hittade han inte nånstans... fastän Bella och Igor hade gått undan och lagt sig så skulle ju tvunget det störande momentet Gizmo vara med och leka med skruvar och ja, bara vara i vägen helt enkelt så vi fattade iiiiiiingenting. Var är han liksom?? Så tittade vi bakom ena sängen som vi ställt upp mot en garderob... och där låg han... trångt! Men han gillar trånga uttrymmen säger Åsa så... haha




Ser inte särskilt comfy ut men ja - det var det kanske haha.


Mor övervakar arbetet så det blir ordentligt gjort *fniss*

Imorse vaknade jag runt halv 7 och var kissig oxå såklart sugen på nåt... som jag alltid är... så det fick bli detta:


Jag vet... kolla tiden.... 06:43. Jag är CP!

Nu måste jag fortsätta städa!!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...