2009-03-31

Söndag 29/3

Jo jag vet Sofie, att jag oxå suger på att uppa. Det är inte min starkaste sida det erkänner jag men NU så =)

OBS!! LÅNGT INLÄGG!

Jag summerar dagarna i lite bilder sen sist jag skrev. Orkar inte skriva så mkt idag.

SÖNDAG

Idag var vi till Klagshamn med hundarna och dom hade så roligt så. Bella badade. Crazy dog. Råkade kasta i hennes älskade boll med ett sånt snöre på så det hamnade i vattnet och hon dök ju såklart i med huvudet när hon såg det gröna på botten. Ja det var ju knappast djupt men ändå. Hon var lite skeptisk till en början men sen... då jäklar... och så såklart spydde hon hela natten sen så mamma Caroline fick torka. Men jag gav henne ingen kärlek. Det bara förstärker hela grejen. Ok, jo jag visade kärlek. You know me. Bella är min ögonsten. Vet att jag inte ska men jag tänkte att hon har ju inte skadat sig NU liksom utan detta hände innan så nu associerar hon inte min kärlek med att hon spyr av saltvattnet... Det där fattar jag inte riktigt själv vad det menas med men jag orkar inte radera meningen. Ramlar hon eller gör sig illa på annat sätt så gör jag som med barn - ignorerar och säger "Upp igen, det klarar du! Var ingen jävla mes!" (Som jag då eller?? Hmm...) Nä nu bara driver jag med er hahahaha. Barn och hundar är inte lika det har Cesar Millan lärt mig. Gör en hund sig illa så börja inte dalta och ha er med den. Då kommer hunden för alltid vara rädd för att den associerar det den gjorde sig illa på med smärta och nåt hemskt. Det klassiska: Hund ramlar på halt blankt golv. Ägaren och andra människor runtomkring blir rent "Åhhh men guuuud stackars liten.... hur gick det???" Klart hunden utvecklar en fobi mot blanka golv för det var ju här denn gjorde sig illa sist och då kommer den att göra det igen. Istället ska ni bara försöka få den att resa sig igen och vara "calm and assertive" (Lugn och bestämd.) Nä faan nu börjar jag komma ifrån ämnet märker jag. Men jag tänker fan inte ta bort all denna text för det. (Orkade visst skriva en del ändå hehe.)

Söndag och Klagshamn var det ja! Bilder nedan!

  
Bella badar samt biter itu tyget på bollen. Ni ser väl vad hon har i munnen =)

 
Lille Igor han galloperade och då såg jag att han är hjulbent hahahaha.

Nedan följer bilder i större format för bättre bildkvalité. (Hoppas jag iaf. Tagna med en systemkamera och inte mobil.)


Och Bella hon springer och springer.... =)

 
Okej inga storbildsformat på mig då hehehe.


Lille Igor.... fan vad han ser rolig ut då!!






Bella med sin gröna boll haha


Bella är ständigt på hugget.


Den gröna bollen =)


Hämtat bollen i vattnet...

  
  
  
  
  

Det märks att jag älskar min lilla Bella va? *blink*















Åhhh det är så många söta bilder på dom så jag dör. Måste lägga upp dom. Kan ej låta bli! 



















  









 


Här ska det snart bajsas hahaha.


  
Åh först rullar vi oss lite i massa skit och skräp.....

  
Och så äntligen skiter vi.... *asg* Kul o bli fotad när man tejkar a dump hahaha.

 
Tut tuuuuuut :P

  
  

 
Grusig Bellaboll...

 
Bantning på G var det ja. Den bjuder jag på =)

 

Dessa är till dig Sofie =)

 

Nä nu får det banne mig räcka =) Avslutar med ett foto Martin tog som jag tycker är så fint. (Han har tagit alla fotona utom på han själv och när Bella skiter samt mobilfotona (det ser ni om inte annat. Suddiga bilder hehe)



Funderar på att göra en tavla av denna....

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...