2009-03-26

33,7 ÅR!!! JAG???

Jag är bestört! Den senaste tiden har jag glott en del på Oprah Winfrey Show (jag schemalägger programmet för inspelning) för hon har haft en sån där Best Life vecka eller veckor där dom pratar om hälsa och där hon propagerar att man ska "put yourself back on the list" alltså att man ska prioritera sig själv och sin hälsa. Och ja, det var/är som sagt mkt intressant att höra/se på och kvinnan har ju HELT RÄTT!!

I alla fall så i ett av avsnitten så pratade dom om din egentliga ålder. (Btw så är jag SÅ förtjust i DR OZ!!! Lite grand som Trollkarlen från Oz) hihi! Fast han pratar lite för fort bara men det är helt OK! =)

Ex. 1. Det var en kvinna där som var 44 år och som hade gjort detta testet INNAN hon började ta hand om sig själv och hon rökte, åt dåligt och motionerade inte. Så hon gjorde testet och då visade det sig att hon hade en 60-årings kropp och amerikan som hon är så blev hon rent utom sig och grät där i programmet och undrade hur f*n hon hade kunnat vara så respektlös mot sin egen kropp och hade börjat tejka care of sig själv osv på momangen efter programmet och när hon nu kom tillbaka till Oprah's show igen efter en tid så hade hon inte bara klippt sig, gått ner  vikt, slutat röka osv utan hade såklart oxå gjort sin kropp hela 5 år yngre. Nu var hennes egentliga ålder inte lägre 60 utan 41 år. Det ni! Vet att jag låter lite sarkastisk med kommentarer som "amerikan som hon är...." osv men visst är det ändå rätt fantastiskt att man kan kolla sånt? Fast det var ju inte så kul att få veta att jag är SE NEDAN!!!!!!!! =/ Jävla crap! Men det känns verkligen! Jag hade iofs tippat på ytterligare 10 år. 43 istället för 33. Så jag får väl vara glad för det lilla.

   

Ringde f.ö. idag och bokade tid för en fullständig läkarundersökning men jag vet inte riktigt... jag litar inte på den svenska vården. Och som vanligt lär dom väl inte hitta nåt ändå för alla mina värden har varit bra hitintills så... men VARFÖR mår jag då alltid så dåligt??? Bokade faktiskt på två ställen för jag tänkte att det kan vara bra med olika utlåtanden. 2/4 på det ena stället och 7/5 på det andra. Så får vi se. På det ena stället är det en man och på det andra en kvinna. Borde ju inte spela nån roll men det gör det kanske hehe. För inte kan det väl vara så att man blir så dålig pga att man är missnöjd med olika saker i sitt privatliv??

Tja!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...