2007-09-06

Dagliga kvällspromenad


Med gullproppen Pluto

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Caroline! När vi åkte på roadtripen planerade vi resan under resans gång och kollade i kartboken vilken stad vi ville stanna i näst och så. Eftersom vi inte hade planerat allt i förväg och kollat upp hotell och sånt så blev det mkt halvskabbiga/billiga motell. Jag tycker inte att det va så läskigt. Det är aldrig så nojjigt som det verkar på film, men vissa motell va ju mindre trevliga. Typ ofräsha rum och festande/knarkande ungdomar som hängde runt utanför rummen och så. Men så länge man inte e själv så brukar det inte va ngn fara. Men några motell som e billiga och fräshare är "Motel 6" och "Super 8". Dom finns i nästan alla städer och är en stor kedja. Där känner man sig absolut inte otrygg. Värre är det med privatägda små skabbiga motell som ngn indisk familj äger. Då känns varken säkerheten eller standarden så jätte bra. Men det e självklart lite billigare. Men om ni planerar er resa i förväg och bestämmer vilka städer ni ska stanna i så kan ni ju kolla upp om dom har super 8 eller motel 6(vilket som sagt finns överallt och e billigt).Men jag skulle ändå rekommendera att inte planera för mkt innan. Det är halva charmen med att roadtripa, att ta saker som de kommer och bestämma sig efterhand vad man är sugen på. Men ni kan ju ändå kolla upp på internet och dylikt undr resans gång vad det finns för hotell/motell i nästa stad ni tänker åka till, om ni vill känna er tryggare. =) Oskar hade sparat ihop pengar ett tag och jag hade ett arv efter min pappa så jag använde dom pengarna. Vi reste i typ 2,5 månader och jag gjorde av med mkt pengar eftersom jag hade ganska mkt pengar. Oskar klarade sig nog på 30-40 000 och då köpte han även bilen i L.A för ca 10 000 svenska. Sen sålde vi den när vi kom till Miami. Jag kan rekommendera att köpa bil. Det finns billiga att hitta på craigslist.com. En amerikansk annonssida. Sen e det oftast lätt att få bilar sålda också. Att hyra bil e fett dyrt. Vilka stater vill ni se? eller vill ni mest va i kalifornien? I kalifornien kan jag verkligen rekommendera Big sur och San fransisco(och självklart LA). Big Sur ligger en bit under san fran och är jättevackert. Precis vid havet, mkt berg, klippor, dalar och vacker natur. Underbart om man vill ta det lugnt några dagar o bo i en mysig stuga osv:) Men men... Det e bara att fråga på om vad du vill. =) Och Usa är inte så läskigt som det verkar i amerikanska skräckfilmer, jag lovar =).
Kram på dej!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...