2007-06-26

Liten sammanfattning av dagen...

Usch sicket väder vi har va? Regn och rusk precis hela tiden! =( Var nyss ute med hunden och där stötte vi på en labrador. En tik, 1 år och som hette Ida. Så sööööt! Pluto brydde sig inte det minsta haha! Som vanligt! Men hon var lite mer på hugget om man säger så... =)

Var ju hos optikern idag på synsundersökning. Hmm det gick inte så bra kan jag säga... mitt högra öga var katastrof!! Men det var ändå lite lustigt för det var ju högra ögat som var kasst på mig, (jag såg iiiiiiingenting med det nästan!!) men ändå skrev han att jag behövde glasögon men att jag inte hade några synfältsdefekter. Vad sjutton menade han med det?? Typ att man har märken eller knutor på ögat eller i hornhinnan?? Ja, jag vet inte men sen så skrev han att jag hade -0,7 på vänstra ögat (???) och 0,5 på högra?! Det måste ju vara tvärtom han menar! Eftersom det var högra ögat som var kasst! Men å andra sidan så vet jag inget om det vänstra heller för det testade han aldrig (???) Han märkte att jag väntade med att svara på om jag såg den översta raden osv. att jag kämpade för att kunna se nåt.... Så imorrn ska jag och syrran till en optikerkedja istället och se vad dom säger. Detta var nämligen en privat optiker så kanske det är skillnad på dom? Men det borde det ju inte vara tycker man! Nåja, vi får se vad som sägs. Slapp dock betala idag för på torsdag fick jag en tid för en fullständig synundersökning så.... det borde jag ju egentligen fått idag men den tar väl lite längre tid... Vad vet jag?

Efter syngrejset åkte jag och Åsa till ICA Maxi i Västra hamnen och handlade lite granna. Dessförinnan hade vi varit på Espresso House och käkat scones med kaffe. Alltså jag måste säga att jag blir mer och mer besviken på det stället! Åsas kaffe var pissljummet. Nästintill kallt. Och min smaksatta sojalatte smakade bara konstigt... och hutlöst dyra är dom oxå! En liten latte som man tar med (take away) gick förfan på 28 spänn!! Det ska ju bli 20 % billigare om man väljer att ta med?! Inte här tydligen. För en stor latte som man tar med gick på 32 kr! 4 kr mer!! Helt sjukt! Nä, jag använer upp det sista jag har på mitt coffee card sen ditchar jag EH! Får hitta mig nåt annat kaffeställe helt enkelt hehe! Köpte 2 fina toppar idag med. En svart och en vit och så hittade jag ett par URMYSIGA svarta mjukisbrallor för 79 spänn!! Var bara tvungen att köpa! =)

Var inte hemma förrän framåt 19:30 idag så det var att snabbt fixa lite mat och sen slå sig ner och titta på Sommartorpet med Eeeernst!!! =D Vi åt lax och potatis. Enkelt och gott! Sen kollade vi på några avsnitt av Day Break! Åh så spännande det är nu!! Jag dör nästan! Till efterrätt slank det ner en liten bit äppelkaka med vaniljsås! Det vi inte orkade fick Pluto och DET var nåt han gillade.... ojoj som ögonen spärrades upp på han när han kände lukten haha!

Nu har vi som sagt precis (nästan) kommit in med hunden så nu ska jag ta mig ett bad. Disken tar jag hand om imorrn. Pallar inte idag!

Ha det gött!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...