2007-06-26

Kalimera

Betyder godmorgon på grekiska för er som inte visste!

Dagen idag.... ja hörrni people.... den ser inte bra ut! Innehållsmässigt vet jag ju inte än men... vädermässigt SUGER det!! Jisses vad det åskade och blixtrade inatt då!! Herre min skapare säger jag bara! Jag somnade inte förrän bortåt 3:30-tiden... sen upp nu för 30 minuter sen... M han sov så gott så gott så... så nu när jag frågade om han var trött svarade han "Nej inte värst." På frågan om JAG var trött svarade jag "Ja, sådär." Fast jag menade "JAAAA!" =)

Jaja, nu sitter jag här ändå så med mina rostmackor jag bara kände att jag måste ha... =) och kommer väl göra så ett tag till. Eller så går jag till soffan, sätter mig där och filosoferar lite och så slutar det med att jag slumrar till och drömmer nån häftig dröm eller nåt haha. Det är inte klokt alltså vad jag drömmer en massa konstigt när jag bara "slumrar" till. Det märkliga är att om du drömmer så djupsover du! Iaf så har jag läst det. Är det verkligen så?? Eller så kan man drömma ändå trots att man bara är på den där gränsen mellan djupsömn och det andra tillståndet som är innan djupsömn och efter det vakna tillståndet. Vetifan vad det heter. Det har jag glömt. Det är så äckligt när man tänker på detta med REM-sömnen. (Rapid Eye Movement) För när man drömmer så rör ju sig ögonen en jäkla massa fram och tillbaka, upp och ner, till vänster och höger.... fan vad äckligt det måste se ut. Därför gillar jag inte när människor går i sömnen.... djupsover men är ändå vaken. Min mormor var "en sån".... SÖMNGÅNGARE...

((skräckmusik spelar))

Hon kunde gå upp mitt i natten och börja skära bröd.... min morfar berättade en gång för min mor och hennes bröder) att hon gått upp mitt i natten och börjat skiva en limpa bröd. Och det var såna perfekta skivor sa morfar.... Sen när hon gjort det lade hon tillbaka skivorna i påsen igen och lade tillbaka dom på sin plats sen gick hon in och lade sig igen... sen på morgonen blev hon förbannad och undrade vem som i helskotta hade varit och skurit i brödet?!?! "Ja", sa morfar "Det är faktiskt du själv!!" Och jag kan riktigt höra mormor när hon säger "Nä, minsjäl är det ej.. varför skulle jag göra det?! Det kan väl ungarna själva göra om dom vill ha en smörgås?!" Då var mamma och mina morbröder i tonåren så dom var inte små barn. Man ska ju knappast ha hand om vassa knivar när man är liten unge hehe! Men iaf, morfar gav sig inte och berättade att hon gjorde det i sömnen och att han själv vaknade av att nån var i köket och gått upp för att kolla vad det var. Då hade han ju sett mormor där i köket. Och man ska ju inte väcka dom som går i sömnen sägs det... Hon hade oxå putsat fönster en gång mitt i natten... och morfar han hade blivit så.... rädd är inte rätta ordet men....orolig kanske..... (för min mormor var en väldigt självständig, bestämd och envis och viljestark kvinna. Gjorde sällan något fel så därför visste han att om han lät henne vara så skulle hon slutföra vad hon höll på med och sen kliva in igen) för hon stod på ett sätt så hon hade kunnat trilla ut om han hade väckt henne! Nu bodde dom visserligen "bara" på 1:a våningen men ändå... Visst låter det märkligt att han hade kunnat "väcka" henne.... när hon står och putsar fönster?!?! Hahaha... men så var det. Sen på morgonen så såg hon ju att det stod en skål med vatten framme och trasor och såna grejer... och hon gick ju på med en gång haha. Hon sparade sällan på krutet om man säger så...  (Kan riktigt höra henne. Kan du Åsa?? Haha) Vem f-n hade haft fram detta?! Vad var det för mening lixom? Återigen sa morfar lugnt och sakligt att det var hon själv som hade gjort detta! Och nu trodde väl hon att morfar inte var klok i huvudet... först säga att hon skurit böd och nu detta?? Det hade hon väl kommit ihåg?! Min mormor var mkt sådan... (precis som min mor är nu hihi) att det hon inte kom ihåg, det hade hon inte gjort..... typ... och nu kom hon ju heller inte ihåg detta eftersom det skedde när hon "sov". Usch, tur man inte är sömngångare... prata i sömnen är ju nåt helt annat... DET har jag gjort MÅNGA gånger hehe. Ja jisses vad mkt dumt man sagt då....

Nu ska jag sätta lite fart här... nu har jag svamlat tillräckligt!!

Hoppas ni får en bra dag!!!


♥PUSS♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...