2007-06-12

Helvetesdag!

Idag har varit ett helvete för mig!! Men jag får skylla mig själv!

Ringde iaf min läkare i fredags och fick tid där nu på mån den 18 juni och då ska jag be om att bli remitterad till en dietist men att dom först kollar upp om det finns några livsmedel som jag är överkänslig mot. För NÅT är det det vet jag. Och det är det jag ska berätta om nu.

Som idag... jag har haft värsta helvetes förmiddagen + eftermiddag. Nu får jag iofs skylla mig själv denna gången! Vi har haft en RIKTIG myshelg jag och Martin. Bio, god mat ute, (på favvorestaurangen Yasso på Lilla Torg), pizza, coca coal zero, choklad, biopopcorn och sen har jag bakat en choklad-, och kolatårta som jag smällt i mig ett ex antal bitar av + pekannötsswienerbröd. Feta frukostar i form av tunnbröd med prefabbade köttbullar, rödbetssallad, gurka och salladsblad. Vaknat tidigt på morgon (typ 4) gått upp brett mig 2 tunnbröd eller vanliga mackor med marmelad och druckit fetmjölk hörrni!!! *bläää* Ja jisses säger jag bara! Har totalt flippat ut!! Men idag fick jag straffet!!! MED RÅGE! Jag hade 2 liter kvar av Laxabonet sen sist så idag när jag satt på dass så bara tänkte jag att ska jag verkligen behöva ta den där äckliga drycken??? Sist jag tog det så spydde jag ju upp det när jag drack ett glas så om man FRIVILLIGT väljer att dricka Laxabon - då är det nog fan illa =) Hursomhelst jag drack nästan 1 liter idag och det onda kom ut

men jag var fortfarande väldigt orolig ett tag efter det!! För jag hade så ont så det kändes som att jag både skulle kräkas och svimma samtidigt!! Läkaren sa ju att tarmen såg fullt frisk och normal ut! Då MÅSTE det ju vara nåt jag äter och kanske inte bara VAD jag äter utan även såklart När och Hur och kanske t.o.m. Var? Men va faaan ska man behöva tänka på ALLT eller??

Jag hade ingen större livslust idag kan jag säga! Fick panikkänslor och grät hysteriskt och mer eller mindre hyperventilerade och så var jag helt ensam hemma med hunden. Kände mig ensammast i världen =( Jaja, nog om det! Jag mår bättre nu iaf. Har ätit ångkokt lax och nypotatis med lite lite Bregott på efter det och MASSA vatten och det har gått bra! Undrar bara vad jag kan äta nu i fortsättningen?? Åt 2 st. skanörgrova imorse med bregott och skinka och gurka + en kopp te med honung och sen åt jag ett knäckebröd bara så jag har varit rätt matt idag! Sovit en del... jag var inte utanför dörren idag innan 17 (!!!) Har vatt SÅ HETT idag! Och jag var så trött haha! Men här är lite bilder på "min" älskade vovve...

image634

image635

Nu säger jag godnatt! Snälla gud låt mig inte uppleva detta nåt mer nu för då hälsar jag nog på dig och ger dig en smocka!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...