2007-06-07

Grekland Dag 3 (Nu äntligen! Som om nån väntat haha)

Dag 3... alltså Lördagen den 19 Maj!

Det regnade nåt så fruktansvärt i Chania så vi bestämde oss för att åka till Iraklion och besöka Knossos Tempel! Eller rättare sagt... Martin bestämde det! Jag bara hängde på haha! Vi visste dock inte om det gick bussar dit och hur ofta men det fick vi reda på i en av alla dom närliggande supermarkets som låg längs "vår gata". Vi frågade, han svarade "It takes [paus] Maybe one and half an hour by bus" (Alla greker har ju inte så bra engelska hehe) Ok tänkte vi! En och en halv timme... DET kan vi stå ut med med tanke på vädret! Så vi tog bussen till Chania och sen där vidare till Iraklion! MEN... denna bussturen tog inte alls 1½ timme utan TRE (3) OCH EN HALV TIMME!! Va faaan lixom?? Och tilläggas skall att jag var så pissig när vi steg på bussen men jag tänkte att 1½ kan jag stå ut!! Jiiisas säger jag bara! Och inte nog med det för på bussen dit fick man varken äta eller nånting så all den "färdkost" jag och Martin hade köpt med oss (typ choklad, kakor osv hehe) kunde vi inte äta. Fast jag åt i smyg hehe! Inte en chans jag skulle sitta med så mkt gott i mitt knä och INTE FÅ ÄTA DET??? Vad är det för jävla sätt va?? *skratt* Väl i Iraklion fick vi byta till en buss TILL som tog 25 min. En jävla massa bussåkande den dagen!!

I alla fall.. här kommer lite bilder från den dagen! =) (Fan, sista dagen där skulle ju vara redovisad idag *grrr*)


Klicka f r att st nga bilden
Min sida...

Klicka f r att st nga bilden
...och Martins sida.

Bäst att fota så man ser att allt e kvar när man kommer tbx *grinar*

Min klocka blev faktiskt stulen där i rummet så min oro var nog befogad ändå... =/

Klicka f r att st nga bilden
I väntan på bussen till Chania.

Klicka f r att st nga bilden
Massa herrelösa hundar där *gråter*

Klicka f r att st nga bilden
Martin gör tummen upp =) Han e nöjd =)

Klicka f r att st nga bilden
Jag e inte sur här... bara koncentrerad haha.

Vi hade ca 1 timme på oss till nästa buss till Iraklion gick (dom gick rätt ofta visade det sig) så vi passade på att ta en liten fika inne i stan..

Klicka f r att st nga bilden
Här är kyrkan vi var inne i dagen innan. Ni kan oxå se hur blött det var på marken av allt regn.

Klicka f r att st nga bilden
Martin e glad =)

Klicka f r att st nga bilden
Och jag med...

Klicka f r att st nga bilden
Hemlös katt (tror jag iaf) som fick lite gott av mig emellanåt hihi!

Vi satt mest där hela timmen och jäste och sen var det då dags för färden (som vi då trodde skulle ta 1½ timme) mot Knossos Tempel!

Bilder i följd: Jag i bussen, bara regn, ännu mer regn, men Martin e lika glad för det, en "gruppbild" till, glad Carro, en toalett jag besökte i Iraklion saknade ett ordentligt fönster *blä*, bussen som ska ta oss till Knossos tempel, Martin tänker "det var ta mig FAN på tiden!!" Väl på Knossos tempel sken solen så... =), vi är glada över att vara på väg dit nu, Martin har nyss köpt biljetter in till templet, ingången till templet, här har ni själva "ruinen" det som finns kvar, utsikt från templet, Martin poserar för mig, Martin på språng, undrar om detta är originalmålningar? tror ej det, my turn to pose, nån jäkla spricka i marken, nån katt som hängde efter mig för att jag gav den choklad haha, originalfärg??hmm don't think so man kan ju alltid hoppas hehe, antinge e hålet en toa, en annorlunda variant av en dopfunt eller en slags offergrej *blä*, jag gissar på ett dass ;p, snygg tavla den skulle passa i mitt vardagsrum hehe, här gäller det att vara kort haha.

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Det var ärligt inte så mkt att titta på. Jag trodde vi skulle få gå ner i fängelsehålor och gå i labyrinter och se en massa spännande saker. Typ låtsas att man levde på den tiden och gå i trappor och låtsas man var jagad och sånt och gömma sig men.... där fanns ju ingenstans att gömma sig??? *garv* 1 timme tog det där inne... för det var hur mkt som helst som man inte fick röra vid, (det fick jag erfara av en man som lät EXAKT som Havier i Felicity, "No touching, no touching!") eller gå in i och titta. =/ Blev döbesviken på det! Men men... utanför templet i väntan på bussen låg en liten gata med affärer som sålde souvenirer:

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden


Klicka f r att st nga bilden
Martin är hungrig...

Klicka f r att st nga bilden
Dåligt väder

Klicka f r att st nga bilden
Riktigt dåligt...

Klicka f r att st nga bilden
Vad döljer sig i Poseidons hem?? =)

Klicka f r att st nga bilden
Är inte detta vackert så säg....(bussen hem)

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden
Wow... Dessa togs vid busstationen i Rethymnon där jag var när jag var 12 år.

Klicka f r att st nga bilden
Detta kort är taget bara några minuter efter det förra... sicka ljusskillnader alltså... otroligt! *längtar tbx*

Klicka f r att st nga bilden
Äntligen "hemma" i Chania. Nä inte riktigt. Vi hade en buss kvar att byta till Gerani. Tar 30 min. där inne fick man röka och ha sig... hehe till Martins glädje =)

Klicka f r att st nga bilden
När vi kom till Platanias så var vi så hungriga så vi gick in på en restaurang och åt... Martin vet ej vad han ska beställa....=)

Klicka f r att st nga bilden
Inte jag heller... vette fan vad jag kollade på här... var nog mest trött. klockan gick mot 23 här.

Klicka f r att st nga bilden
*min älskling* [hjärta]

Klicka f r att st nga bilden
Kul för er och se detta haha. Detta var lax i nån URGOD sås! Åh så god den var!! *slurpmums*

Klicka f r att st nga bilden
Efter detta åkte vi hem och inga fler kort togs denna kvällen... jo detta när jag kollar på Grekisk TV haha.

Imorgon kommer förhoppningsvis Dag 4! *håller tummarna*

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...