2007-06-01

Grekland Dag 1 (OBS! Många bilder!)

Ja, idag för en vecka sen satt vi på flyget hem till Sverige! Till trista gråa Sverige! :(

Som jag då förklarat för vissa så kommer jag att ägna EN dag åt ETT inlägg så ni vet... istället för att skriva ett långt jääävla inlägg menar jag... kan bli VÄLDIGT mkt då hehe!

Vi var då i en liten "turistby" som heter Gerani i Chania (tror jag iaf) och det var jättefint där. Enkla rum men rena (så klart) och städning var dag. Och eftersom vi tog en sista minuten så ingick ingen frukost för oss... men sånt bryr jag mig ändå inte om Tycker det är härligt att kunna gå och köpa sin egen frulle :P

Här följer lite bilder från Dag 1! :)

Hade ställt klockan på 6:00, gick upp och gjorde mig iordning. Sen kl. 7:00 väckte jag Martin. Försökte trycka i mig lite gröt men det gick inget vidare. Dels så var det alldeles för tidigt för mig och sen hade jag såna resnerver så det gick bara inte. Sen när vi var klara så av nån anledning stod jag och tittade ut genom vardagsrumsfönstret och får då se denna hunden stå och GLO på mig hur länge som helst haha.

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden
Söt hehe. Men sen vart jag väl tråkig så då gick den in.

Klicka f�r att st�nga bilden
Framme på Sturup!

Klicka f�r att st�nga bilden
Martin kollar lite TaxFree :)

Klicka f�r att st�nga bilden
Jag ser glad ut :) Konstigt eller?? ;)

Klicka f�r att st�nga bilden
Nu sitter vi äntligen på planet och mer folk börjar komma på! På tiden!! Vill ju till Grekland!! :)

Klicka f�r att st�nga bilden
Skånes landskap from air :) Syns inte så mkt dock!

Klicka f�r att st�nga bilden
Satt med jämna mellanrum och kollade in vingen för den svajade lixom... blev livrädd och tänkte att shit nu bryts den snart mitt av :O haha.

Älsklingen lägger upp "spritaflinet" :) Nu är det dags att beställa billig SPRIT som vi får på hemvägen :D

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Landet uppifrån himlen...

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden
(Åker den av snart?? :O)

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden
Chanias landningsbana :D Snart framme!!!!

Klicka f�r att st�nga bilden
Folk dom är så nyfikna av sig så...

Klicka f�r att st�nga bilden
Nu är vi framme på Kreta! :D

Klicka f�r att st�nga bilden
Här är bussen som ska ta oss 150 meter ungefär haha. Jag trodde ju det var transferbussen jag :lol: :oops:

Klicka f�r att st�nga bilden
Trångt som bara den och pensionärerna var ju först med att sno alla platserna *grr*

Klicka f�r att st�nga bilden
Inne på flygplatsen och inväntar vårt bagage!

Klicka f�r att st�nga bilden
HÄR var transferbussen haha!

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden
På väg till hotellet! Var nån som fyllde år med så jag fotade han med haha.

Klicka f�r att st�nga bilden
Här är vårt hotell. Var ju faktiskt hotell-lägenheter :) Fint!

Klicka f�r att st�nga bilden
Här sitter vi på hotelrestaurangen. Vi väntar på mat! Vi var SÅ hungriga!

Klicka f�r att st�nga bilden
Jag beställde kycklingspett. Fick det mest torra och träigaste kycklingköttet jag nånsin ätit! Blä!

Sen gick vi runt lite grand och kollade läget och omgivningen.... det var fint här. Olika hotell och så stranden. Sen gick vi till Supermarket och handlade lite mat. Det blev idag bl.a. mjölk, yoghurt, sylt, te, smör, snabbkaffe och pasta :) Sen på väg hem slog en herrelös hund oss följe. SÅ JÄKLA söt! Den var så hungrig att den letade mat bland sopor :( Men den fick ett litet treat så... den blev nog mätt den med hoppas jag. Om så bara för dagen!

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Här e kort på vår lilla lgh. Sen utsikten från vår uteplats :)

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

Klicka f�r att st�nga bilden

På kvällen efter vi käkat lite och duschat och gjort oss i ordning gick vi in till Platanias... snacka om turistanpassat! Ja geeeze asså....
Klicka f�r att st�nga bilden
Detta fotot tog jag mest för jag tyckte det liknade en snopp haha. Den står ju rakt upp och det var det första jag tänkte på hihihi!
Klicka f�r att st�nga bilden
Här bor den lokala doktorn.

Klicka f�r att st�nga bilden
Restauranger och supermarkets ÖVERALLT!

Klicka f�r att st�nga bilden
Folk spelade minigolf halv tio på kvällen hehe.

Klicka f�r att st�nga bilden
Ser ni nåt här?? Typ Djurgårdens logo eller vad det heter haha. D.I.F. *hatobjekt*

Klicka f�r att st�nga bilden
Här är vi på restaurang.

Klicka f�r att st�nga bilden
Jag ser nöjd ut! :)

Klicka f�r att st�nga bilden
Och så såg det ut där! :) Jättemysigt!

Klicka f�r att st�nga bilden
Jag beställde en fisk som heter Vatos. En "local small fish" som kyparen sa! Den var INTE så small kan jag säga och smakade mkt egendomligt! Gillade den inte! Tyvärr! :| Smakade bara surt!

Klicka f�r att st�nga bilden
Sen väl hemma så tar vi oss en vars en kopp te med grekisk honung! Gott! :)

Klicka f�r att st�nga bilden
Här sitter M och läser vykort jag skrivit till barnen! Syskonbarn då! :) Alla som känner mig vet att det är det första jag inhandlar hahaha. Sann turist va?? ;)

Klicka f�r att st�nga bilden
Vår packning. Vems väska tror ni är vems?? ;)

Klicka f�r att st�nga bilden
Klockan är snart midnatt och vi kryper till sängs!

Detta var vår första dag i Grekernas land. Imorgon följer vad som hände dag 2! :)

Natti fnatti!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...