2007-06-08

Bad i Klagshamn

Idag var jag, Åsa, Camilla och vår mamma i Klagshamn och badade.


image598

Det var vrålhett tyckte jag när man kom ut ur porten idag och ännu varmare när man satte sig i bilen hehe. Men vad gjorde det.... vi skulle till stranden ju =) I alla fall.. jag hade med mig mackor och digestivekex och granatäpplejuice. Gott! Dock så kunde jag inte äta mina kex för dom hade ju totalt mjuknat *Carro sur* så jag gav dom såklart till mina trogna vänner...

image595

image596

image602

Hehehehe... mina vapendragare... ni sviker mig då ALDRIG!! [älska] haha! Gud vad folk säkert höjer på ögonbrynen nu då hihi!

Vattnet var inte alls varmt kan jag säga... det var inte utan att man gjorde grimaser och utropade en del svordomar osv... =) Ja jösses... usch... jag är en sån som kärringdoppar mig innan jag doppar mig helt. Jag har aldrig förstått mig på folk som bara antingen dyker i eller folk som bara vadar ut som om det var världens varmaste och skönaste vatten... *hujamejen* Fy faaaanken!! Nä här mesar vi istället hihihi!

Men varmt i luften var det och ska sanningen fram så var det rätt varmt i vattnen när man väl hade varit i ett tag... =)

Lite bilder här oxå:


image597
Me and my
siz...

image599

image601
Och här har vi "vuxendagiset". Ja herregud vad dom höll på... dummare människor får man väl leta efter som kan gå med på nåt sånt....

image603
Camilla frös haha. Det var ju dövarmt =)

image604
"I still got sand in my shoes..." Jaja har inga skor här...

Sen efter ett tag kom vår morbror och då satt vi och snackade ett tag och drack kaffe. Hann t.o.m. med ett dopp till och han hade så roligt åt mamma haha. Vi med =) Men sen så gick solen i moln och då bestämde vi oss för att call it a day som dom säger på engelska så vi packade ihopa och åkte iväg till Bunkeflostrand och handlade på ICA där. Jag skulle göra en Skaldjurspaj idag ju. Eller sanningen är att jag hade inte tagit fram nåt ur frysen så jag tänkte att det blev enklast att göra en sån. Som förrätt gjorde jag några tunnbrödsrullar med köttbullar, rödbetssallad, gurka och salladsblad som jag sen skar i små bitar. Sagt och gjort. Men först gick jag ut med Pluto så han fick kissat av sig och han gottade sig så i gräset som var nyklippt!. Här följer lite bilder på det =) (Som vanligt.)


Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden

Klicka f r att st nga bilden
Paj före...

Klicka f r att st nga bilden
Och nu är pajen klar...

Detta var stranddagen det... hoppas ni haft en lika bra dag som jag! =)

Oh förresten... ni måste ju se min nya sweeper... min lilla dammsugare jag fick hem idag =D

image613

Pajen smakade helt OK faktiskt så jag lägger kanske ut receptet senare... =)

Bye!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...