2007-05-04

Varför blir det så här??

Har ont i magen denna morgon. Och jag tror jag vet vad det beror på!!! :D Eller jag vet... beror på om den försvinner sen eller inte ju hahaha.

Sitter här med min sedvanliga frukost med kokt honungs-, och citronvatten. Dock utan skinka :( Det smakar inte LIKA gott utan skinkan så det blir väl att köpa mer idag! :)

Om ca 1-1½ timme ska jag iväg och kolla på min systerdotter när hon har fotbollsturnering med sin skola. Det ska bli kul. Det är ju bara 4, 5 och 6:orna som ska spela så då slipper hon sin lillebror som "bara" går i 3:an haha. Det tycker hon e gött haha. Ungar i den åldern :lol:

Jag har f.ö. gått ner 1 kg på... ja, det är nog mer än en vecka så SÅ bra är det ju inte hehe men... det är ändå ett kg! =D Långpromenaderna fortsätter Majsan hihi. Jag har nog funnit en BRA vän i henne vilket jag är glad för för det är inte ofta man träffar en kompis man känner att man kan vara 100 % en själv med, eller att man inte känner att "nä, hon e för jobbig", "för PÅ", "helt EGO", eller en som inte tar hänsyn till mina känslor och åsikter "typ", eller rentav inte alls stämmer överens med ens egen person. Ja, att man känner att det är nånting som man inte gillar eller kan sätta fingret på! Men med Majskorn var det inte alls så. Vi snackade HUR mkt som helst redan från början och det var inga pinsamma avbrott eller så som det kan vara när man träffar nån så. Och blir det det så känner man inte att det är jobbigt hehe. Nu har jag ju iofs inte gjort det mer än kanske 1-2 ggr och Marlena är den andra hehe. Men jag menar... det inte ofta lätt i min ålder iaf att träffa nån man kommer så bra överens med. För det är alltid nåt man stör sig på och det kanske man gör ändå men att man kan ha överseende med det och utan att det blir jobbigt :) För oftast är det ju ens barndomsvänner som vet allt om en och vet att man är pissjobbig emellanåt men ändå gillar en för den man är. Hmm, jag bara svamlar nu tror jag men detta med vänskap kan vara MKT tricky ibland och jag vet att man ska vårda sina vänskapsrelationer lika mkt som sitt förhållande. Ändå blir det inte så.

Varför?? Kan nån svara på det? Varför vännerna kommer i andra hand när man träffar nån eller redan har nån?? Jag känner att jag är rätt så fed up på att det är så och försöker tänka att har jag lovat en annan före M t.ex. så håller jag mitt löfte även om man i andra fall låter ens partner komma i första hand. Man kan ju och behöver inte (har jag äntligen insett haha) vara fastklistrade 24/7 hehehehe.

Nu måste jag göra mig klar... svammel svammel haha.

Have a nice day!

Dagens melodi:
 
Mats Olin - Jag tror på sommaren :)


För det gör ni väl? ;-)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...