2007-04-21

Soffan är himma =)

Klockan är nu 17:10 och jag sitter här och funderar på vad jag ska skriva om.

Kan ju alltid visa lite bilder på nya soffan + den gamla som M inte gillade. (??) Bry er inte om röran... vi är ej klara hehe.

Gamla och älskade soffan nedan :)



Nya (ej ännu älskad men skön hehe) soffan:



Ja, den nya soffan är verkligen skön att både sitta och ligga i. M och jag låg i den båda två förut och mös lite...hihi. Och GUD sicken plats det finns. Får två mullisar plats så är den nog bred ;)

Dock så var den INTE skön att bära upp! Fy faaaan säger jag bara! M ringde runt till några kompisar på väg hem från IKEA (vi hyrde en transportbil) och frågade om nån kunde hjälpa honom för jag klarade inte att lyfta den alls där utan att ryggen gjorde ont. Han fick inte tag på nån hehe. Så han ringde sin pappa men han jobbade. Jaha, då vart det bara vi två då... en ASTUNG soffa upp på 3:e våningen! En kille som helst vill att man gör på HANS vis och har kort stubin och en tjej som har NOLL i armstyrka och oxå har kort stubin... KUL? NOT! Vi stånkade, svor, skrek på varann (läs: höjde rösterna) svor ännu mer. Stånkade lite till och gjorde en MASSA fula hack och märken i MKB's FUCKING skitväggar...(ursäkta svordomen, jag svär ju aldrig hehe.) Det var nog det som var roligast av det hela.... hehe. HA HA HA HA HAAAAACK i MmmmmmmKB's FUUUUUULA kissgula väggar! Kan dom gott ha som gjorde som dom gjorde med vår KABEL-TV!!!

När vi låg i soffan så bestämde vi oss för att ta en liten utflykt med Pluto till nån strand (tror det blir Klagshamn) och ta maten vi hade tänkt äta ikväll med oss och mysa.... :D Så när vi var klara med IKEA åkte vi till Lidl här i Limhamn och handlade litta så nu har jag lagt in kycklinglårena i ugnen. Lade 5 av dom i en god persisk marinad som jag hittade inne hos Pinglan och sen dom andra 5 lade jag bara i en klassisk vanlig mariand med olivolja, lite aromat och grillkrydda, vitlökspulver och svartpeppar. Blir nog gott! Luktade som så iaf! :) Den persiska marinaden innehöll saffran, vitpeppar, lime (fast jag hade ingen lime så det fick bli citron) olja och kanske lite salt om jag inte minns fel.... men det luktade saffran iaf :) Me like! Och såna fina färger det blev då! Ska bli intressant att smaka den blandningen. Inte var dag man gör det faktiskt!

Så här ser dom ut. Det är den persiska marinaden här till höger.... :)



Och så här ser salladen ut som jag gjorde (se nedan): Och i den hade jag röd och gul paprika, 1 morot skurna i stavar, fältsallat, isbergssallad, tomat, avocado, gurka, 2 gula lökar. Tror det var allt. GOTT! :D Och jag ser fram emot kvällen! :)


Here is da food. Till det blir det en lite potatissallad :)



Hoppas ni oxå får en härlig kväll! :)

Puss på er!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...