2007-04-22

Kissnödig! Ja, men gå o kissa då....

....Ja, hade jag kunnat så hade jag... Ehh vadå undrar ni kanske...

JAG HAR INGET DASSAPAPPER!! Och jag e ensam hemma för tillfället då M är på kommunion. Han skulle köpa med sig hem men det börjar bli kris nu! För en gångs skull på framsidan och inte där bak hahaha.

Gud sicken GRIS jag måste verka vara asså! Nä, faktum är att det är jag inte. Jag vet hur man för sig i olika situationer. Träffar jag nya männsikor är jag lite av en observatör och kan verka lite sådär småblyg. Men känner man mig ordentligt så är jag helt enkelt FABU!! :) Haha skojar bara. Jag vet inte hur folk uppfattar mig som... men känner man mig så vet man att jag inte är rädd för att göra bort mig och agera helt bäng. Inför dom jag känner då. Men så ibland kan jag få såna ryck... som när man e i en affär t.ex. så kan jag helt plötsligt plocka fram mitt alter ego... Jasmine Ramón. Och hon kommer från gnällbältet men har en dialekt som är en blandning av gnällande norrländska blandat med dalmål. Eller vad det heter. Som dom pratar i Dalarna ni vet.. och hon har en ganska halvgäll röst... hon hörs iaf. Så mkt kan jag säga...hihihi. Sen är hon lite sådär småtrög oxå. Säger rent bänga grejer och skäms inte för nåt direkt... hon är min motsats då'ra. (ok jag kan oxå vara trög och säga CP-grejer hehe.)
Iaf jag var i affären en gång med mamma och två av mina systrar varav den ena är lilla Åsa. Mamma hon gick och letade efter nåt men kunde inte hittade det. Så då tänkte jag för mig själv att kanske Jasmine kan hitta det så jag kallade på mamma som stod i andra änden av gången... och frågade henne vad det var hon ville ha som Jasmine Ramón. Haha mamma såg sådär desperat ut samtidigt som hon skrattade och bad mig sluta prata så... Och jag bara fortsatte som alter egot "Men mamma, vaddå sluta? Skäms du för mig? Här är jag och försöker hjälpa dig att hitta det du inte kan finna och så ber du mig sluta... nu blir jag ledsen i ögat!" Hahaha tänk er detta med den dialektblandningen på ett gnällade sätt och en rätt så gäll röst? Fan va kul jag hade... hon e lite sådär poetisk oxå emellanåt i sina uttalanden :) Jag tyckte det var skitkul och så ibland kan jag själv inte hålla mig för skratt men så ska jag ändå fortsätta spela henne. Och folk som tittar till ibland. Precis som dom tänker "Och gode gud stackare som har en sån röst" eller "Oh herre min skapare stackars mamma som har en sån dotter" hahaha. Dom skulle bara vetat :)

Nääää M kom hem nu jag är kissiiiiiiig!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...