2007-03-26

Bara en jävla massa elände...

Jag har en fråga till er där ute i cyberrymden!

Vilka låtar får er att känna att ni bara vill börja gråta? Eller att tårarna bränner bakom ögonlocken och ni vill göra ALLT för att inte ge efter?

Här är mina, som jag komner på för tillfället... finns säkerligen fler. Men dessa är alltså DEMONERNA! Så fort dom spelas på radion byter jag kanal. Råkar dom komma på en CD byts spår. Jag klarar det bara inte! :(

♣ Sting - When We Dance (Nån som vet vad denna låten handlar om - egentligen? Har hört en version men stämmer den tro? Hursom så bara DÖÖÖR mitt hjärta när jag hör den! Den låten är BIG NONO!!)
♣ Sting - Shape of My Heart
♣ Sting - Fields of Gold
♣ George Michael - I Can't Make You Love Me (Oh my goood!!)
♣ George Michael - Jesus To A Child (Inga kommentarer där inte...)
♣ Madonna - This Used To Be My Playground (Jesus christ böl, böl, böl)

När jag och Martin "gjorde slut" sist (det har alltid varit mitt steg och det har hänt så många ggr att jag tappat räkningen haha men jag älskar honom nog för mkt för att verkligen go all the way) så satte jag på alla sorgliga låtar o bara plågade mig själv... helt självdestruktiv... jag hade packat hans väska och tömt "hans" garderob och han hade varit här o hämtat det oxå... när jag lyssnade på dessa låtar gick jag omkring här i lgh o bara saknade han. Så gick jag till garderoben där han hade haft sina kläder o bara stirrade in i en tom garderob och tårarna bara forsade ner samtidigt som jag sjönk ihop på golvet som en ynklig liten skit... sen några timmar kom han tillbaka hit för att prata och jag mådde bättre... men jag grät samtidigt för jag var så splittrad....
Varför har vissa låtar en SÅN STARK emotionell påverkan på en?? Jag fattar det inte!!! Så fort jag kanske börjar tänka på ett liv utan M... eller på vad jag ska ta mig till den dagen mina underbara föräldrar inte finns längre... eller nån av mina underbara 4 syskon... så kan jag börja tänka på en supersorglig låt o bara börja BÖLA som FAAAAN! Är jag deprimerad eller vad sjutton är det fråga om??

Som häromnatten (det är ju alltid på nätterna dom slår till dom där fula tankarna) så tänkte jag tillbaka på den natten då vi flyttade från Slottsbron i Värmland, där jag är uppvuxen. Detta var under sommaren 1992 tror jag. Och jag var 10 år, skulle fylla 11. Så kunde jag minnas hur jag satt i baksätet på bilen och såg huset bli mindre och mindre allt eftersom vi körde uppför backen och jag till slut inte kunde se det mer... det såg ut som huset var ledset över att bli övergivet...att det var rädd för att bli ensamt. Ingen livlig familj som fyllde huset längre med skratt och högljudda ungar...  usch jag sitter ju nästan och bölar nu ju!! Jag låg i sängen i går natt när den tillbakablicken poppade upp i huvudet på mig! Satan oxå!!! HATAR sånt! Jisas man bölar ju mer än man skrattar ju känns det som :|

Kom att tänka på en sak... Jag har nog ta mig fan PMS. Jag har ju röda veckan. Eller ja, den har inte kommit igång än... kan det vara det tro?? Som gör att jag blir en hysteriskt gråtande kossa??

Och hur FAN får man bort PORMASKAR!! Hatar såna!!

Nu ska jag sova! Godnatt på er!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...